Monday, September 27, 2010

Busi-Ness

Walaupun saya tak tahu kenapa saya ambil minor Agribusiness Management, lama-lama saya jatuh cinta pula dengan minor ini. Kalau saya penduduk di State College dan ibubapa saya mempunyai perniagaan dalam bidang makanan especially, saya memang akan ambil major dalam bidang ini, and maybe coupled with Biotech. Wah double major.

Assignment terbaru, pasal different pizerrias di State College. Tak pernah pun terfikir nak membandingkan pizzeria2 ini. Tak pernah terfikir pun untuk sampai ke pizzeria yang jauh di pelusuk State College ni. Walaupun kerjanya simple, mudah, tapi tetap memberi saya something new to learn.

Semasa mengambil major ini juga, saya belajar yang orang sains dan orang business sangat berbeza. Dari segi personaliti, cara berfikiran, cara hidup, semuanya lain. Sangat menarik. Terasa mahu belajar Political Science pula tiba-tiba.

Terima kasih Tuhan kerana sentiasa memberikan saya rasa ingin tahu yang mendalam.

No comments:

Post a Comment